onsdag 29. april 2009

Hasj er ikke dop.


Denne diskusjonen har jeg hatt med mange av mine venninner - er hasj DOP eller ikke?

Hva jeg forteller nå er rett og slett pga min erfaring av ting - er 100% ærlig i bloggen min, noe jeg syns ska respekteres og ikke sette meg i bås av den grunn.




Jeg har selv røyket hasj, noe jeg ikke er stolt av - min mor vet det og ble utrolig skuffet. Ting prøves ut i ungdomstiden. For hva skjer når ungdommer/barn får beskjed om at noe er farlig å må holde seg unna det? Jeg kan se på meg selv å dra noen konklusjoner av det: F.eks - jeg var lita og fikk beskjed om å ikke sykle ned den store bakken pga trafikk osv. Poenget her er at det gikk ikke mange minuttene før jeg stod på toppen av den bakken med sykkelen min, klar til å hive meg utfor den. Og det gikk bra. Jeg ble ikke påkjørt, falt ikke av sykkelen med nakkebrudd som resultat og heller ikke ble jeg bortført av UFO-er.


Første gang jeg røyket hasj var jeg ungdomskoleelev. Etter dette har jeg prøvd et hyppig forsøk på verre ting blandet med hasj - den redselen, trangen og kvalmende opplevelsen gjør jeg ikke igjen, og det ble med det ene forsøket. Føltes som kroppen min brant innvendig, drakk litt brus å jeg "kjente" hvordan den rann gjennom halsen min om du forstår. Dette var forferdelig og det kommer jeg aldri til å gjøre igjen.

Ungdommen i dag slik som jeg oppfatter det mangler en del av den redselen jeg hadde - unge hopper jo rett på knips! noe jeg ikke ville gjort om jeg fikk betalt for det engang!

Ecstasy er per idag ikke lenger noe rent stoff. Med det mener jeg at det inneholder ikke lenger et aktivt virkestoff, men opptil flere. Som for eksempel PCP, heroin, kokain, ketamin, rohypnol, amfetamin, opium, paracet(!!) og, hvis du er heldig, MDMA, det "egentlige" ecstasy.

Ecstasy er med andre ord russisk rullett. Med seks kuler i tønna.



Marihuana er toppskuddene på planten, hasj er pollen og olje fra den samme. Hasj lages ved å f.eks. gni hendene på mange planter og deretter skrape av det som er på hendene. Så presses det sammen til klumper. Legg merke til at Marihuana og hasj er to forskjellige ting og Marihuana er farligere enn hasj. Du har sikkert hørt omvendt - men Marihuana er nå langt mer THC(virkemidlet i cannabis) i enn det var før.

Hasj er fint. Jøss, det var hopping av tema, gitt.. Men jeg har mye jeg vil si. Ja, hasj er fint. Lite skadelig for kropp og sjel, i motsetning til alkohol og andre tyngre stoffer. For skal en dømme etter skade så forårsaker alkohol langt mer av det enn hasj. Det blir sagt at hasjen er et "gateway drug". Joda, men ikke i større grad en alkohol, tobakk, kaffe eller sukker. Alkohol i den forstand.... tja, hva skal jeg si? hvor skal jeg begynne? Alle har drukket hjemmebrent som er MYE farligere enn hasj i værtfall. Hva er det som får ungdommer til å kjøpe hjemmebrent? Noe som noen har laget? Dette er en lang prossess og DU aner ikke hva som kan puttes i hjemmebrent. Hasj er et rent stoff, spesiell lukt som vi kjenner til - er lukten fuktig så kjøper man det ikke. Sprit finnes det så mange lukter på. Du har ingen peiling på hva det kan være med mindre du har kjøpt det på polet.

Jeg er ikke narkoman - LANGT ifra! Hasj er et rusmiddel i likhet med alkohol! Jeg kunne aldri ha tenkt meg til å sette meg på en moped i hasjrus å kjøre - Det er jeg ikke i stand til. Men derimot full, ja - moped har jeg kjørt i fylla og det var ikke godt for å si det sånn. Men jeg var i stand til å tenke at dette var virkelig viktig å gjøre nå.
I hasjrusen tenker man at du er virkelig veldig lost i tankene dine og du driter i alt annet enn det. å sette seg på/i en moped/bil er helt uvirkelig når du har røyket hasj. Du bryr deg ikke om slikt da.

"Grunnen til at alkohol e lovlig og ikke Cannabis, skyldes historiske og kulturelle tilfeldigheter" sier Hilde Pape i SIRUS.
Det er latterlig å la historiske og kulturelle tilfeldigheter styre rusmiddelpolitikken. Selvfølgelig bør cannabis legaliseres, og jo før jo bedre. Cannabis er det beste rusmiddelalternativet for siviliserte samfunn. For å si det med rusforsker Hans Olav Fekjærs ord:
"Hasj fører ikke til dødsfall, mens alkohol dreper flere ganger så mange som alle narkotiske stoffer til sammen."


Det å ha flisa i lommen å på tur til å røyke den er en ubeskrivelig følelse - selv om du ikke har røyket den enda. Følelsen av opphisselse, spenning og frysninger på skuldrene slår deg i brystet! Deilig!

En person i hele verden er dokumentert død av bruk av hasj. Det var blandet med andre ting og han ble påkjørt!

Jeg vet mange sier det, men jeg vet - jeg kommer aldri til å gå lengre enn hasj. Erfaringer har jeg og de er ikke bra ang andre ting enn hasj! Fantastisk! Jeg liker bønna!


heia hasj og marihuana, vi er nok på vei mot legalisering skal dere se... 5 år så blir det nok bra :)

4 kommentarer:

  1. Dra til California og forbli dum der.

    SvarSlett
  2. Vennligst høre min historie hvordan kreft ønsket å ta livet mitt måneder tilbake, er Bjørn Weiseth en enkelt far av to sønner fra Norge, hadde jeg vært kjempet kreft for de siste 8 år, og jeg endelig utrydde den med olje cannabis ved hjelp av Rick Simpson , E-post: ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca, som jeg kontaktet noen måneder tilbake om min kreft, først trodde jeg det ville være svindel på grunn av ryktene som har pågått i staten nå, før agenten hans kom til huset mitt for å levere Rick Simpson cannabis olje til meg og jeg tar oljen som han instruerte og nå føler jeg meg frisk og ekstra sterk, jeg føler Alive again.My beste råd til kreftpasient der ute er ikke å gi opp, stol på deg selv at du kan gjøre det og tror din kilde, er Rick Simpson en god person, humoristisk også bryr seg om mennesker, han vet hva du føler, når du er med ham du lagre, gir jeg nesten opp, men han ga meg visdomsord og oppmuntre meg til å ta cannabis olje behandling, nå er kurert, livet er så vakker når du har folk som bryr seg.
    Takk alle for deres bønner og støtte. kontakte Rick Simpson på sin e-post: ricksimpsoncannabisoil@hotmail.ca.
    Bjørn Weiseth

    SvarSlett
  3. .. TESTIMONI AV HVORDAN DIN DAD GJORT HJELP FRA KRAFTET ......

    Jeg heter Brown, min far har lidd av kreft i over 3 år, og legen fortalte oss at det ikke var noe han kunne gjøre etter å ha gjort 5 ganger kjemoterapi og stråling, og min far reagerte ikke på behandling og ble ikke bedre. Jeg var frustrert og forvirret, og jeg begynte å søke råd fra folk til en venn fortalte meg om Dr. ALABI urte-cannabisolje og sin hurtige herdingsevne av enhver form for kreft og fortalte meg at hennes mor ovariecancer ble kurert med cannabisoljen. Jeg var desperat for å redde faren min og jeg kontaktet Dr. ALABI via sin e-postadresse: dralabim5@gmail.com for å få den mirakuløse oljen. Det var slik oljen ble sendt til meg gjennom UPS Currier-tjenesten. innen 4 dager Når jeg skriver dette vitnesbyrdet på denne bloggen, er faren min så sterk og sunn, ikke mer kreft i blodkroppen hans igjen. Min far har vært selv og jeg er så utsatt for hans hurtige gjenoppretting og ved hjelp av denne cannabisoljen. Hva et mirakel. Min far er nå tilbake i live, sterk og sunn bare innen 3 uker. Vi har gått for test og legen sa at det ikke er noen trance på kreft igjen i kroppen. Du kan også nå ham via hans whatsapp-nummer: +2348155011610 ... Dr, ALABI KAN VÆRE BARE FØLGENDE FØLGENDE SJUKDOMMER:
    1. HIV / AIDS
    2. HERPES
    3. KRAFT
    4. ALS
    5. Hepatitt B
    6. Diabetes
    7. Normal flyt av menstruasjon
    8.PROMOTION PÅ KONTORET
    9.LOVE SPELL
    10 FÅ DIN EX TILBAKE
    TAK DU MEGET MEGET FOR AT DU TAKER DIN TID FOR Å Lese gjennom mitt testamente

    SvarSlett
  4. Hello, I am 25 years old and I first found out I had herpes 3 years ago. My first outbreak was definitely the worst thing I ever experienced. The bumps and blisters were swollen and red. I had a doctor give me Valtrex but I take the generic. I love the Valtrex because I take 1 gram a day for about a week and it's gone. I had a doctor prescribe me Acyclovir but that gave me the worst headaches ever, so I stopped taking it. Since I was first diagnosed I have about 2 outbreaks a year. I have been able to cope with this by having supportive family and friends who look out for me. Even though I wish I never had this disease at all, I’m able to deal with it and have a great life. A friend advised me to use herbal medicine and sent me an email (dandancure787@gmail.com) who was able to help me put an end to the herpes virus. Today I am so happy and totally free in case you need urgent help to email him for a fast cure. (dandancure787@gmail.com)

    SvarSlett