søndag 19. april 2009

Paradise Hotel - leser opp fra manus?


Jeg er en “reality-junkie” - men det behøver ikke å bety at jeg nødvendigvis synes alle disse reality seriene er så fryktelig bra - men jeg må nå se på alikevel, det er vel kanskje kikkeren i meg som driver meg? Uansett så mener jeg at man ikke kan uttale seg uten å faktisk se på programmet - så i og med at jeg til nå har sett alle episodene (bør jeg være flau?) føler jeg at jeg har all rett til å si det jeg vil si om programmet.

For et par dager slo deg meg at det virker som om deltakerene prater direkte fra manus når de blir “intervjuet” - jeg har fulgt litt ekstra med på akkurat det de siste dagene og jeg har blitt mer og mer overbevist. For det første har de fleste en form for “lese” stemme når de blir intervjuet - det høres ikke ut som om de prater rett fra hjertet, men at de faktisk sitter å leser på en skjerm vedsiden av kameraet.
For det andre prates det fryktelig mye om “spillet” i intervjurundene - det vi faktisk ser av opptakene fra livet på hotellet viser på langt nær like mye spillprat.


Er hele Paradise Hotel “rigget”? Er deltakerene egentlig bare hodeløse brikker som TV3 har plassert på et hotell - gitt dem en god del alkohol, slengt inn noen ekskjærester og lager litt intriger for dem iblandt? Jeg har vel i grunn følesen av at her er det ikke deltakerene som styrer spillet - men TV3.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar