søndag 15. februar 2009

Kan man verkelig nækt en 20 åring nåkka som helst?

Tel opplysning : Tekstn som e skreve med kursiv tekst e tel dæm det gjeld:)

Kan man verkelig nækt en 20 åring å ligg hos kjæresten sin? Kan man sei "Du skal bo heime tel du har klart lærlingetia di" ? Det hær e nåkka som enkelte menneska ikke klar å fatt. Når man e 18 år e man myndig, da bestem man over seg sjøl. Nån må ha det inn med ei t-skjei.. det hær e ikke lenger irriteranes, det e latterlig. Før bei eg sint og lei meg, nu sett eg å flira som faen. Før det hær e patetisk. Her send man melding på melding før å prøv å få dæm tel å førstå at føreldran ikke har låv å nækt sønn sin på 20 år nåkka som helst. Men ja dæm fatta det jo ikke.. Eg skjønna ikke at føreldran engang vil ha han i hus når han ikke vil vær dær. og som sakt, in the first place e det jo fette teit å nækt han. sånn va det no ikke før iværtfall, da han bodd hos meg, levd et førbanna bra liv også kom di å sku bynn å nækt han :-) E det fleire som skjønna eg blir lei?

Når man e runda 40 år så burde man jo verkelig bynn å fatt at sånn hær kan det ikke vær. Sku ikke ha sakt nåkka vess du ha vært 12 år :-)

Eg vil ikke møst kjærestn min, men dæ e jo akkurat det dokker driv å provoser fram tel. Eg orka itje det hær meire. Han har sin fulle rætt tel å bo hos meg. så se tel faen å je slepp på han!

Eg trur eg ska je dæm ei norsk-lov bok :-)

rth, heaehae

4 kommentarer:

  1. Ingen kan nekt han å fløtt tel deg når han e 20 år. Det går rett å slett ikke an. Be han Thomas gro seg nån balla, å pell seg tel deg. Det einaste de kan gjør e å bi sint, å nekt å betal regningen hannes. Men be han få seg nettbank å sånn så kan han gjør det helt fint sjøl. De kan IKKE nekt han å fløtt tel deg, det e han sjøl som må ta tak i situasjn å bære fløtt tel deg.

    SvarSlett
  2. Han e redd før at dæm ska vær sur på han før alltid.

    SvarSlett
  3. Men da e det jo fortsatt hans problem. Poenge mitt e at dem kan ikke nekt han å fløtt, om han e pessredd førr føreldran sine e det hand problem.

    SvarSlett
  4. ja, eg e enig. Men eg e så lei av at dæm skal hold på sånn dær! Dæm nækt jo sønn dæmmers å gjør det han lika å gjør bæst!

    SvarSlett