torsdag 5. februar 2009

Abort - bra eller dårlig?

ADVARSEL: STERKE BILDA LENGER NED!!!

Eg kan æli sei at eg syns abort e førferdelig trist, det e et liv folkens! Ja, såklart skjønna eg at folk tar abort når dæm e 13-14 år. Det kan man førstå, men 13 åringa som blir gravid in the first place burde verkelig hankes inn å få ei kjetting på underlive sett. Om føreldran dokkers ikke vil kjøp dokker p-pilla så syns eg verkelig at dokker kan bruk kondom. før dokker tenk ikke så masse over det å bli gravid, gå igjennom en abort uten å få problema psykisk når dokker ligg dær å skræva!

Eg har ei veldig god venninna av meg som blei gravid i en alder av 14. Ho tok abort og hadd psykiske problema etterpå!

Eg har sjøl vært gravid, og på dagen så vest eg faktisk ikke ka eg sku gjør. Vell.. han som va ilag med meg den gang tok saken i egene hender og dytta meg utfør trappa på det lokale kjøpesentre. Ka skjedd? jo, eg møsta beibien og velgt å fortsett å vær i lag med han etter det. Kan aldri tilgi han før det, men vi e fortsatt goe vænna.

Abort etter uke 10:

Jente som har blitt voldtatt av både fremmede og familie skjønna eg på en måte tar abort. Men eg syns likavæll at det e kjempetrist at man tar abort.. det e jo et liv!

Men, ja eg har sjøl tatt angrepille. Det syns eg e heilt greit, fordi at da e ikke fostre bynt å voks engang. Angrepille tar man jo 72 tima innen sist samleie. Man e ikke engang sekker på om man e gravid. Nu hørt eg rykta om at det sku selges angrepille i butikkan. Det syns eg e 100% greit. Man dræp ikke et foster som enda ikke har begynt å voks.

"I enkelte land (Russland) kan abort foretas i sent svangerskap - da barna også vil være levedyktige uten særlige inngripen fra medisinsk personell" (utsnitt henta fra wikipedia)

Kem som kan jær nåkka sånt? Abort etter uke 19:

Dettan fostre e 19 uke gammelt og man ser jo godt kor det har utvikla seg. Bla opp og se på det forrige bilde. der e fostre bare 10 uke gammelt!

Jente som blir gravid i en alder av 13 annses som oftes som ei "hora". tehehe, om det sett nån trettenåringa å les dettan å tenka "Neij, eg e ikke ei hora." - væll.. egentlig så e man ikke ei hora før man tar betalt før sex. Men at eg vil kall 13åringa som har hatt sex med 4-5 støkka litt laus i skjørte, ja det vil eg.

Sjekk ut dennar filmen, du vil ikke bli sånn : http://www.youtube.com/watch?v=DE9llClgTqY

MANNFOLK SOM SKAL TVENG KJÆRESTAN SINE TEL Å TA ABORT:

Rett i fra hjerte:

Hærregud dokker e så fuckings egoistisk! Det e ikke dokker som blir settanes med dåli samvettiheit - selv om dokker burde det! Dokker e det mæst klæpphæslie eg veit om! Det e VI jenten som slit psykisk pga dokker trur dokker kan bestem om kjærestn dokkers ska ta abort eller ikke! UPDATE GUTTA, DET BESTEM JENTN SJØL. Ikke engang mora tel jenta kan bestem det. Dokker kan diskuter det, but after all så e det jenta som tel syvende og sist kan bestem det. Førdi at det e hennes kropp det ligg et foster i! Guttan har like stort ansvar før å sørg før at prevansjon brukes, ABORT E IKKE ET PREVANSJONSMIDDEL. 

Foster 28 uke gammelt: 

It's a life, not a choice

Så du burde tenk deg godt om før du tar en abort. Konsekvensan kan bli større og verre etter en abort en ka du trur.


Oi teksten på bilde blei lite, men fant det etter litt leiting :) Eg håpa di fleste skifta meining etter å ha lest dettan:

Mamma, jeg er bare 8 mm lang, men jeg har alle mine organer. Jeg elsker lyden av din stemme, alltid når jeg hører den rører jeg på mine ben. Lyden av ditt hjerte er min favoritt vuggesang.

Uke 2:
Mamma, idag lærte jeg meg hvordan jeg skal patte på min tommel. Hvis du kunne se meg, kunne du definitivt fortalt at jeg er en baby! Jeg er ikke stor nok til å forlate mitt hjem enda, det er så varmt og godt her inne!

Uke 3:
Vet du hva, Mamma, jeg er en jente! Jeg håper det gjør deg glad! Jeg vil bare at du skal være glad! Jeg liker ikke når du gråter, stemmen er så trist.. Det gjør meg også trist, og jeg gråter med deg, selv om du ikke kan høre meg.

Uke 4: Mamma, håret mitt har startet å gro! Det er veldig kort og fint, men jeg ønsker mye av det! Jeg bruker mye av min tid til å øve meg. Jeg kan snu på hodet, krølle fingrene og tærne, og strekke armene og beina. Jeg er ganske godt til det

Uke 5:
Du var hos doktoren idag. Han løy til deg! Han sa jeg ikke er noen baby, men jeg ER en baby, mamma! Jeg er DIN baby! Jeg tenker og føler.. Mamma, hva er abort?

Uke 6:
Jeg kan høre doktoren igjen. Jeg liker han ikke. Han virker så kald og hjerteløs. Noe trenger seg inn i mitt hjem. Doktoren kaller det en nål. Mamma, hva er det? Det brenner!! Mamma, vær så snill å stopp han!! Jeg kommer meg ikke bort fra det! Mamma!!! HJELP MEG!!! Vær så snill... DET SKADER MEG!! MAMMA!! NEEEEEI!!!

Uke 7:Mamma, jeg er okei, jeg er i guds hender, han holder meg, han fortalte om abort.....
Hvorfor ville du ikke ha meg, Mamma......?


Ja, det e litt klisjé - men tenk deg om.

3 kommentarer:

  1. Bra skreve Renate :D Men fiss før nå bilda ;|

    SvarSlett
  2. Det siste bildet er så utrolig trist, får alltid tårer i øynene når jeg leser det som står skrevet på det. Jeg har ikke hjerte til å ta abort noen gang...

    SvarSlett
  3. Eg har tatt abort ein gong og gjer det ALDRI IGJEN :(( Ka hadde denne babyen gjort gale som måtte bøte med livet? :((
    ANGRE ANGRE ANGRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett