onsdag 25. mars 2009

Rasisme

Mange har sakt tel meg "Herregud, koffer e du rasistisk - du e bære latterlig".

Jo, nu skal eg førtell dokker akkurat koffer: 

Eg e flenk tel å dreg alle under samme kam. Og når det kommer tel såkalte negra - ja, eg grøssa når eg ser di. Koffer skal vi sett her å se på at negra kommer tel å ta over landet vårres?

Nye bila, nytt hus og penga når di treng, ka faen har di å klag på?
Vårres eldre som bygd opp lande igjen etter krigen som ikke en gang får sykehjemsplass, eller i beste fall må ligg på gangen. Landes barn ikke får skoleplass/barnehage plass der di bor, og havna på ei skola som sku ha vært pussa opp for fleire ti år sia. Vi har en helsetjeneste som ikke funger. Vi har en meget stor fattighets prosent innen vårres egne etniske nordmenn, men kor e hjelpa då? Ka faen tenk politikeran på her i dettan lande? E di så redd for og bli stempla som rasista at di bare gløm alle oss andre?

Siden 1990 har over 100 nordmenn blitt drept av innvandra. Politiet hevda at di har alt under kontroll. Tel sammenlikning har en nordmann drept ÈN innvandrer siden 1945!!!
Holmlia 27. januar 2001...
Benjamin Hermansen blei stokke tel døde.
Seks daga seinare går 40.000 i tog mot rasisme.
Gjerningsmannan dømmes til 15 og 16års fengsel.
Natt tel 1.november 1998 blir Rune Berg lett offer før en gjeng av fremmed opprinnelse.
Hovedmannen va telbake i Oslo-gatan før det hadd gått tre år.
Ingen gikk i tog mot rasisme...
Og Rune e ikke aleina...

Sorry før at eg spora litt av men eg mein det dær. Eg e rasist - syns ka du vil. Ja, eg har kompisa som e utenlandsk. Di e i fra kurdistan - men di kan oppfør seg. Eg blir redd vess en neger går i mot meg, kall meg teit - Men bestandig e det negran som e i trøbbel. I værtfall i lofoten. I tellegg har di en teng før å prøv å dytt skylda over på oss andre kvite menneska. Politie e redd før å bli stempla som rasista, så di tar like godt å hiv seg med på negran si sia istede før å tru på oss andre som har bodd i Lofoten heile livet. 

Jau jo, når sant skal seies så får negran meg tel å smil litt. Smile kommer på når eg ser dæm gå utfør rådhuse med en refleksvest og plokka opp søppel. Men ja, det e jo det einaste telbude dæm får. plokk søppel før 23,4 øre i timen, GOGO!!

Kvær gång eg hør på Lofotradioen "50 negra har fådd oppholdtillatelse i Lofoten" så vil eg spy. Skal det vær sånn at om 10 år så består Lofoten bære av negra? 

unnskyld om du føl deg irritert av dettan innlegge, men Norge e et fritt land og eg mein ka i faen eg vill!

3 kommentarer:

  1. det fins et uttrykk som sei at du ska gå en mil i noen sine sko før du kan sei nåkka som helst om dem eller livet deres. det fins alltid fleire side av en sak.

    SvarSlett
  2. MF; E sei fuck dæ du ha kommentert!
    E har opplevd og sett mye vold som kun e relatert me at innvandrera og asylsøkera ikke klar å oppfør seg her i byen e bor! Asylmottaket vart fløtta bort herifra i 4-5 år, og gjett ka som skjedd? Mindre tyveri, mindre voldshandlinge, og mindre stjælte sykla! E ORSK ikke prøv å sætt me inn i kordan di evt. har dæ, di har INGEN rætt tell å kom tell vårres land og tru at di kan fortsætt som di har gjort i sett eget land, dæhær e VÅRRES land, IKKE dærres!
    Og e blir aldri å godta innvandrera som ikke, i dæ minste, lære seg norsk, ikke stjæl og utøve vold.. Tell dæ skjer, bi e å oppretthold mett ganske nasjonalistiske/"rasistiske" syn på teng..
    Vi gir dæm dæ di træng og har krav på, så e syns dæ e dæ MINSTE vi kan vent å få tellbake!

    - CAA

    SvarSlett
  3. CAA; da må eg skriv takk det samme.
    Du sei at du har opplevd å sett vold, men det e då di erfaring. Det e de uheldige tilfellan det e snakk om. Eg har ikkje erfart nåkka negativt med minoritetan.

    Ves vi e så masse bedre her i Norge, koffer sei landan vi e turista i, nå anna? Vi e et pakk som fer te syden på ferie å drekk sammenhenganes tell vi fer heim, hoppa på alt som går å står, osv. Eg syns vi menneska utfyll kverandre ganske bra..

    SvarSlett