mandag 23. mars 2009

Homofili - ka e galt egentlig?

Eg veit heilt æli ikke kordan eg skal få frem mi meining om homofili. Ja, altså.. Eg skjønna ikke - nån hetrofile gutta elska jo å se på lesbesex, ka som e galt med gutta som har sex? Lesbiske og bifile jente blir ofte lettere akseptert en homofile gutta. koffer det? Eg vil bære si det at eg kan ikke førdra sånner menneska som døm etter legning osv. Før å ikke gjør dokker forvirra så vil eg bære telføy det at ja, eg e ekstem rasistisk. Men eg har mine grunna tel det. Rasisme kommer eg tel å skriv om seiner, men først homofili.

Ka som e galt med at en gutt blir førelska i en gutt? Sånn egentlig..tenk over det. det e ingenteng som e ekkelt med det. Eg førguda alle som tør å kom ut av skapet.

Mange mein at homofile skal ikke ha samme rettigheita som heterofile.. kordan kan man sei nåkka sånt? Har ikke homofile like rett tel å lev som oss andre menneska? Veit dokker ka? Eg skal ikke legg skjul på det, eg tenn på tanken av Linni Meister og Tyra Banks. Har ikke eg rett tel å lev sånn som andre menneska da? og jo.. det glømt eg, det e mye lettere å aksepter bifile. Vell... Eg e ikke bifil, før eg kunn ikke ha tenkt meg tel å ha et seksuelt samvær med ei jenta. Men eg har FULL respekt før di som e både bifil, lesbisk og homofil. Eg har venninne som e bifil, og guttevænna som e homofil.

Så eg vil bære sei at alle burde respekter homofile, før det e bære menneska det også!

Eg har blitt inspirert av å skriv om dettan i fra han Lars Tangen - her e bloggen hannes, med det innlegge som inspirert meg.

http://larstangen.blogg.no/1232132544_hvordan_jeg_fant_ut_a.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar