tirsdag 3. mars 2009

"Du e jente, du kan ingenteng om bil" wtf?

Hærregud, eg blir særiøst skikkelig førbanna av folk som sei sånner teng som:
"Du e jente, du kan ingenteng om bil"
"Du e jente, du kan ingenteng om data"
"Du e jente, einast du kan e å lag mat"
"Du e gutt, du må vær god tel å mekk på bil/moped"
"Du e gutt, å skru inn en skru i væggen ska du kan"

Jojøss. Hadd nettopp en diskusjon med han Thomas om at han ha en kompis så ha en opel og den va på verkstede kvær dag - wtf... det treng jo ikke bety at alle opla e på verkstede kvær dag. og om biln e dåli har det egentlig ikke så masse med merke å gjør, men kem og kordan den bil har blitt kjørt. Åsså sei han "Du trur du veit så masse om bil" - hærregud, ka i faen veit han om det? Eg tok nesten det som litt kjønnsdiskriminering egentlig... Før eg e ganske spesiell når det kommer tel sånner teng.. Data og bil e det eg kan mæst om. Og når eg snakka bil så snakka eg merke bmw, opel og volvo. før det e bila eg lika og intresser meg før. (Volvo likt eg før) <-- IKKE NU!
Han kan jo ikke kom her å sei at det e gutteteng - når han sjøl har innrømt at han ikke veit nåkka om bil - nåkka som e ganske åpenlyst når han mein at ALLE opla e på verkstede kvær dag. lol..

Åsså kommer eg tel det dær om "førstebil" - Ka e vitsn egentlig? Når bileiern generelt kjør bra? ALLE treng jo ikke å kræsj. Eg skjønna og eg veit at bmw'a e innvikla bila osv - Men det betyr jo ikke at f.eks han Thomas kan mester det liksom. Man må jo bære ei litt sjøltillitt og kjøreferdigheta så kan man lætt klar det.

Eg må egentlig bære flir av alle som sei det. bullshit!

3 kommentarer:

  1. Du, det der me at bilmerke har mye å sei om biln e faktisk sant :P det fins enkelte bilmerka som e dårligere enn andre, nån bil,erka rust fortere enn andre osv. E jo ikke før ingenting at opel bi kalla skropel :P

    Men resten e eg eni i, vi lev i 2009, det at jente ska bære gjør det, å bære interesser seg før det, e bullshit, å folk som driv på å sei sånn burde bidd torturert me en rusten spiker.

    SvarSlett
  2. Alle opla treng faen ikke å vær dålig! Brorn min har en opel og den har kunn vært på verksted når den sku tel EU-godkjenning, som den faktisk kom igjennom. "skropel" - jajøss

    SvarSlett
  3. nei selfølgelig ikke. De nyere opelan e ves ganske bra, de har gjort gode førbedringe. men gamle opela e rett og slett piss.
    Og det at folk kall den før skropel e faktisk sant, pga folk har vært veldi plaga me de gamle modellan :P

    SvarSlett